5 Aktiviti Yang Mesti Anda Lakukan Jika Bercuti Di Hawaii. Jom Tengok !


Hawaii menjadi destinasi percutian anda kali ini ? Negara ini memang penuh dengan pulau-pulau yang cantik. Jom tengok apa anda patut lakukan jika bercuti di sana.


1. Lawati Gunung Berapi Kilauea yang aktif di Pulau Besar


Gunung berapi Hawaii

Kilauea terletak di hujung tenggara pulau besar Hawaii dan merupakan salah satu gunung berapi yang paling aktif di dunia! Berjalan kaki melalui hutan hujan yang subur untuk pengalaman ventilasi memuntahkan wap, tanah jenama baru yang dibuat, petroglyphs kuno Hawaii, berjalan melalui tiub lava, dan pemandangan yang tiada tandingan.


Letusan saat ini bermula pada bulan Januari 1983 dan telah terus mengalir sejak itu. Pada Januari 2000, ia telah menghasilkan 2.5 juta meter padu lava, ditutup 39.9 batu persegi, dan menambah 506 ekar (205 hektar) tanah kepada pantai selatan Kilauea ini. Lava meletus dari kon Pu’u ‘O’o mengalir melalui sistem tabung turun Pulama pali kira-kira 7 batu ke laut.



2. Buat lawatan helikopter atas Pulau Kauai


Helikopter di Hawaii


Jika anda melakukan ingin melakuakansuatu perkara semasa anda berada di Kauai, naiklah helikopter! Setelah berlepas, anda akan kagum dengan pemandangan yang menakjubkan di hadapan anda seperti pesta. Pergunungan yang menarik dihiasi dengan seribu warna sentuhan hijau langit. Dengan kira-kira 80% daripada pulau itu tidak dapat diakses dengan berjalan kaki, satu-satunya cara untuk benar-benar melihat Kauai dalam segala kemegahan adalah melalui udara.



3. Bersantai di Pantai Hawaii dunia yang terkenal


 Bercuti di Hawaii

Hawaii mempunyai beberapa pantai terindah di dunia. Ada pelbagai jenis pantai yang terdapat di Hawaii bagi mereka yang amat gemar dengan suasana di sekitar pantai.


4. Snorkeling di perairan Pulau Molokini



Snorkeling

Molokini adalah laman snorkeling yang paling popular di seluruh Hawaii. Sebabnya mudah. Molokini konsisten mempunyai air yang paling jelas di Hawaii, yang berpasangan dengan ikan yang indah. Pada hampir setiap hari penglihatan adalah antara 80 dan 200 kaki.


Laut ini  terletak beberapa batu di luar dari pantai selatan Maui di seberang Wailea / Makena . Satu-satunya cara untuk sampai ke Molokini adalah dengan bot dan Maui mempunyai banyak kapal dalam pelbagai saiz, bentuk dan juga harga.



5. Basikal turun Maui Haleakala Gunung pada waktu matahari terbit



Melancong ke hawaii

Haleakala, salah satu gunung yang terbesar di dunia. Ia adalah gunung berapi tidak aktif penuh dengan batu gunung berapi, baik di dalam kawah dan di lereng. Haleakala berdiri lebih dari 3.000 meter di atas permukaan laut dan terletak kira-kira 20,000 lebih kaki di bawah air. Gunung ini padat, dan taman yang mengelilingi gunung berapi mengambil lebih dari 27,000 ekar tanah.


Anda boleh pergi ke kanan dan melihat ke dalam kawah. Ramai orang berkata ia adalah salah satu pengalaman yang paling menarik dalam hidup mereka. Haleakala suatu Taman Negara, dipelihara untuk mengekalkan semua kehidupan hidup yang ada di sekitar gunung berapi bersejarah.


5 Aktiviti Yang Mesti Anda Lakukan Jika Bercuti Di Hawaii. Jom Tengok ! 5 Aktiviti Yang Mesti Anda Lakukan Jika Bercuti Di Hawaii. Jom Tengok ! Reviewed by Admin on 23:52:00 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.