Ketahuilah 6 Perangai Pelik Anak Kelima Yang Ramai Tidak Tahu! Yang No. 4 Memang Anda Tidak Sangka..

Ketahuilah 6 Perangai Anak Kelima Yang Ramai Tidak Tahu! Yang No. 4 Memang Anda Tidak Sangka.. Hari ini merupakan hari ketiga bercuti selepas 4 hari berhempas pulas bertungkus lumus jawab SPM. So harini merupakan hari kedua pi melawat blog2 orang lain setelah sekian lama tidak berbuat demikian akibat daripada ke-busy-an menghimpit diri serta memaksa diri ini Belajar Belajar Belajar!

1) Yakin diri

Sesetengah pendapat memberikan ciri-ciri anak ketiga sebagai seorang yang yakin diri walaupun jika dilihat pada fizikalnya, korang macam tak mampu, tapi kredibiliti korang adalah sebaliknya. Korang mudah bergaul dengan siapa sahaja dan korang tampil yakin dengan diri korang. Pembawakan diri korang amat disenangi kawan-kawan.

2) Sukar bertolak ansur

Mungkin dipengaruhi oleh persaingan antara adik beradik, korang dikatakan paling sukar untuk bertolak ansur. Korang tak mudah mengalah dan kadang kala sikap keras kepala boleh terbawak sama. Dalam sesebuah perbincangan, korang akan mempertahankan hujah korang dan kadang kala boleh menyebabkan orang lain terasa hati.

3) Mudah kasihan

Sikap anak nombor tiga adalah kaya dengan pemurah dan perasaan kasih sayang. Korang sangat mudah dipengaruhi oleh perasaan ini dan kadang kala sikap mudah kasihan korang menyebabkan korang mudah terpedaya. Jadi, hati-hatilah yer!

4) Boleh menyerlah tapi menyembunyikannya

Melihat kepada potensi, korang boleh menjadi seorang yang sangat menyerlah. Tapi disebabkan sikap pemalu korang, adakalanya korang hanya berdiam diri dan melepaskan peluang yang ada. Korang perlu bijak untuk memilih platform untuk menyerlah kerana platform korang boleh membantu korang untuk lebih berjaya.

5) Sikap malas dan manja

Anak ketiga dikategorikan sebagai seorang yang manja sehingga kadang kala membawa kepada malas. Korang perlu di’push’ oleh sesorang atau sesuatu untuk korang terus ke hadapan. Sedangkan potensi diri korang sememangnya ada. Malahan kadang-kadang sikap malas korang ni boleh membawa kepada kejatuhan diri sendiri.

6) Tidak suka menimbulkan masalah

Korang sangat optimis dalam menangani masalah. Sering melihat masalah dalam sudut yang positif dan cuba sedaya upaya untuk menyelesaikannya. Korang juga akan cuba membantu seberapa yang korang boleh dan akan menyenangkan orang lain seadanya. Sikap korang ni sangat disenangi kawan-kawan. Sebab tulah korang ada ramai kawan!

Baca Juga Sukar Untuk Melupakan Si Dia? Buat 5 Perkara Ini Untuk Rasa Tenang

Hubungan Berakhir & Sukar Melupakan Si Dia Dalam Hidup? Buat 5 Perkara Ini Untuk Rasa Tenang. Apabila orang yang pernah mendapatkan tempat di dalam hati anda, tiba-tiba menyatakan untuk tidak mahu lagi bersama, tentunya sukar untuk melupakan kerana terlalu banyak kenangan yang dilalui bersama.Takdir jua memisahkan anda berdua.

Tip berikut dapat anda manfaatkan bagi melupakan si dia

Meninggalkan semua harapan dan impian yang dulu pernah dirancang. Ia amat menyakitkan dan seharusnya anda perlu berperang dengan hati untuk melupakannya.

1. Beri Waktu

Anda perlu lebih banyak bersabar. Beri waktu pada hatimu. Biarkan kenangan itu berlalu perlahan. Tak usah terburu-buru ingin membunuh semua kenangan dan memori tentangnya. Apabila anda sudah boleh memberi waktu dan bersabar, keikhlasan akan memenuhi hatimu.

2. Cari Punca Masalahnya

Kenapa anda sukar melupakannya? Apa yang membuat anda masih terus dibayangi oleh dirinya? Cari jawapan dan punca masalahnya. Jika alasan tak boleh melupakannya kerana kenangan yang pernah ada, anda boleh mulai dengan membuang barang-barang pemberiannya dan memutus hubungan dengannya di media sosial.

3. Cari Alasan

Cuba cari alasan kenapa anda dan dia tak ditakdirkan bersama. Buat saja, misalnya 101 alasan anda dan dia tak sesuai satu sama lain. Cara ini akan membuat hati terasa lebih lapang dan tenang. Sekali gus jadi cara untuk menghalang anda untuk kembali mengingati lagi wajahnya.

4. Fokus Pada Diri Sendiri

Sekarang waktunya untuk mengalihkan fokus. Daripada membuang masa memikirkan dia yang sudah pergi, lebih baik anda lebih memerhatikan diri sendiri. Lakukan sesuatu yang boleh membuat diri sibuk. Manfaatkan waktu dengan melakukan berbagai-bagai hal yang boleh memberi faedah pada diri.

5. Berhenti Membencinya

Pernah menduga kalau salah satu alasan anda sukar melupakannya kerana ada rasa benci dalam dada? Berdamailah dengan rasa benci itu. Berhentilah membenci atau kecewa dengan masa lalu itu. Bagaimana pun semua itu sudah terjadi sebahagian daripada perjalanan hidup anda. Sekarang, apakah anda benar-benar berdamai dan melupakan dia yang dulu pernah jadi sebahagian hidupmu? Percayalah, akan ada seseorang yang jauh lebih baik untuk anda di masa yang akan datang.

Kongsikan artikel ini.
  • 297
  •  
  •  
  •  

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *