Rupanya Makan Pisang, Badan Lebih Cepat Kurus!

Rupanya Makan Pisang, Badan Lebih Cepat Kurus! Makan pisang setiap pagi boleh menghilangkan berat sehingga 5kg dalam masa seminggu dan lagi menarik diet cara ini tidak memerlukan sebarang usaha keras untuk hasil yang sihat dalam tabiat pemakanan anda. Patutlah diet makan pisang ini menjadi begitu popular selepas Hitoshi Watanabe kongsi menerusi dalam bukunya “The Morning Banana Diet”.

Inilah caranya:

Pada waktu pagi anda perlu makan pisang sahaja dan minum air pada suhu bilik. Anda boleh makan apa-apa sepanjang hari. Begitu mudah, bukan? Selepas sejumlah besar percubaan yang tidak berjaya menurunkan berat badan, Watanabe memutuskan untuk menulis pengalaman diet yang dia telah cuba sebelum ini.

Buat Senaman

Orang gemuk biasanya dinasihatkan supaya senaman untuk membakar lebih banyak kalori, tetapi Watanabe membantu mereka mengelakkan penyeksaan pagi dengan mencadangkan penyelesaian yang sangat mudah: makan pisang segar dan minum segelas air pada waktu pagi. Anda juga tidak boleh makan apa-apa sehingga makan tengah hari anda. Pisang sarat dengan kanji tahan yang aktif merangsang proses penurunan berat badan.

Berapa banyak pisang anda perlu makan untuk sarapan pagi?

1. Tidak ada peraturan ketat yang perlu anda ikuti, hanya makan pisang cukup yang mana akan membuat anda rasa kenyang dan perut tidak masuk angin.

2. Sentiasa minum segelas air suam pada waktu pagi untuk merangsang metabolisme anda. Tunggu selama satu jam dan makan pisang. Jika anda masih lapar selepas 20 minit, makan pisang lain. Tetapi pastikan anda makan pisang mentah bukan pisang goreng atau yang dimasak cara lain.

3. Tak perlu ambil susu sepanjang diet dan pemakanan yang terakhir hendaklah sekurang-8 malam. Pergi tidur pada tengah malam, kerana ahli-ahli sains percaya bahawa akan lewat ke tempat tidur dikaitkan dengan obesiti.

4. Anda boleh makan apa-apa untuk makan tengah hari dan makan malam, dan jika anda berasa lapar di antara waktu makan anda, makan beberapa buah-buahan.

Apa yang membuat diet pisang begitu istimewa?

Pisang kaya dengan serat, kalium dan meningkatkan tenaga. Pisang buah yang murah, jadi anda tidak perlu menghabiskan wang untuk membeli pelbagai produk mahal. Sarapan pagi yang kerap meningkatkan metabolisme dan mengelakkan anda daripada makan berlebihan pada waktu siang. Jika anda tidak minum kopi pada waktu pagi kamu akan mudah mengawal glukosa darah dan selera anda. Segelas air pada suhu bilik meningkatkan metabolisme. Elakkan makan selepas jam 8:00 malam dan musnahkan keinginan makan lewat malam. Mengurangkan pengambilan alkohol. Diet pisang juga merupakan cara yang terbaik untuk menghilangkan selulit.

Sumber: Mingguan Wanita

Artikel Lain

Ciri Wanita Idaman Lelaki. Para Wanita Perlu Ambil Tahu!

Apa ciri wanita yang menjadi idaman lelaki? Perlu ambil tahu ye wanita di luar sana, jangan ambil remeh nanti bila di tinggal kekasih dalam beberapa bulan tongkat dagu la. Jangan salahkan takdir pula.

1. Lelaki tertarik pada wanita yang cantik

Cantik ini sebenarnya subjektif. Kalau seseorang itu merasa cantik dalam dirinya InsyaAllah dia akan kelihatan cantik. Ini bukan perasan atau syok sendiri tapi ini adalah yakin dengan pemberian Allah. Confident level kena tinggi dan bertempat ye, jangan riak berdosa. Maka bersiaplah selalu agar tampil cantik dan jelita sepanjang masa. Sejuk mata memandang.

2. Sifat keanak-anakan

Percayalah bahawa wanita yang ada sifat keanak-anakan dapat menarik hati orang lelaki, sebab sifat lelaki ini dia nak menjadi hero, nak membela. Orang lelaki ini dia nak macho. Dia nak menjaga, membela, mengawal, membimbing dan juga melindungi wanita. Sesekali macam budak tadika apasalahnya kan.

3. Berakhlak tinggi

Sudah semestinya semua lelaki di luar sana suka akan sifat wanita yang berakhlak. Sopan santun,lemah lembut ada sifat-sifat wanita timur. Jangan orang timur nak buat perangai macam sikap orang barat. Ingat! Orang barat pun tertarik dengan wanita timur okay!

4. Beragama

Tanyalah mana-mana lelaki di luar sana siapa tak nak wanita yang beragama? Segarang-garang dan sekeras-keras lelaki itu pasti dia nak kan isterinya beragama. Kalau dia dah huru-hara tak akanlah pasangannya pun nak yang haru biru juga. Wanita yang beragama ini adalah perintah Allah. Solat 5 Waktu dan sebagainya.

5. Bijak

Bijaksana merupakan salah satu sifat-sifat wanita yang menjadi idaman lelaki iaitu pandai. Tapi ingat lelaki pun menyampah juga kalau yang menunjuk-nunjuk kepandainnya. Kalau tak tahu cakap saja tak tahu jangan buat-buat tahu. Lumrah orang lelaki memang suka tengok wanita cantik yang seksi tapi nak jadikan isteri sebenarnya tidak sekadar syok bawa kehulu kehilir saja. Faham-faham lah ye wanita di luar sana.

Artikel Lain

5 Tanda Dalam Islam Yang Dia Adalah Jodoh Kita.InsyaAllah Akan Dipermudahkan..

Mungkin itu antara kata-kata yang biasa kedengaran bagi mereka yang masih bujang. Lebih-lebih, apabila usianya sudah menjangkau 30-an. Sudah pasti hal tersebut sedikit menggusarkan hatinya bahkan ada juga yang berasa rimas dengan persoalan yang sama setiap kali bertemu rakan, saudara mara atau sesiapa saja. Mengapa ada wanita yang sukar mendapat jodoh?

1 – Tidak Fokus

Bagaimana mahu mendapat jodoh jika tidak bersungguh-sungguh? Mulut saja kata mahu jodoh, tetapi banyak alasan. Maksudnya, di sini fokus itu ada di tempat lain tapi bukan untuk mencari jodoh.

2 – Belum Bersedia Untuk Bercinta

Bagaimana hendak berjodoh, jika diri sendiri belum bersedia untuk memiliki dan dimiliki serta berkasih sayang?

3 – Kriteria Yang Sangat Ketat

Meletakkan kriteria calon suami yang terlampau ketat seperti selebriti dan sebagainya. Mahu yang sempurna dari hujung rambut hingga hujung kaki memang tidak akan bertemu.

4 – Keladak Hati

Apabila hati kotor dan masih banyak kebencian dalam hati, maka rezeki jodoh juga akan turut menjauh.

5 – Banyak Meminta Dari Memberi

Jika kita asyik meminta bantuan dari orang, terkadang tanpa sedar pintu rezeki kita tertutup. Jodoh juga merupakan salah satu pintu rezeki.

Kongsikan artikel ini.
  • 1.5K
  •  
  •  
  •  

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *